måndag 20 maj 2013

Jag tycker

Det bästa med resan var nog flodfärden eftersom det var lugnt hela tiden, man fick se det fina landskapet, träden, vattnet och bergen där. Men det roligaste var nog i saltgruvan när några stycken gick och slickade på alla väggar man fick slicka på.

Jag tycker det var synd att allting var så omgjort för besökarna så att det blev mycket mindre känsla där. Det var bra att vi gick mycket för då kan man tänka sig hur det skulle vara att gå ute i värmen hela dagarna utan skor eller med några tygbitar som skor på den obekväma marken. Jag tyckte att det gjorde ganska ont i fötterna efter bara några timmar och då hade ju vi riktiga skor också.

Jag har lärt mig och sett hur dåligt judarna hade det i Auschwitz och att man inte borde gnälla över allting som inte är perfekt när vi har det så mycket bättre än många andra.

Jag har också lärt mig att man inte ska lämna passet på hotellrummet, det är nog mer värt att ha det med sig istället.

/Sebastian J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar