måndag 20 maj 2013

Vår klass har vuxit


Jag tycker att det inte finns något ”det bästa” egentligen. Jag tycker att hela resan var jätterolig och bra gjord. Men det som jag har uppskattat mest är hur roligt klassen har haft tillsammans. Stunderna på kvällarna har varit jätteroliga, och diskussionerna när vi åkte buss var intressanta. Jag tycker vår klass har vuxit. Jag är impad av klassen, att alla har orkat lyssna på alla guidade turer. Och att många har lyssnat och lärt sig något av resan. Jag har skrattat mycket på den här resan, men också tänkt efter.

Det jag har lärt mig är att alla måste lära sig att ta ansvar. Att alla måste få veta att vad du gör, ger konsekvenser. Jag tycker att alla ungdomar måste få reda på vad som kan hända när en person har ett hat, ett hat som byggs upp så stort att han har rätt att mörda miljontals människor. 

//Elin Lindfors

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar