måndag 20 maj 2013

Mina tankar


Det bästa med resan var nog att åka utomlands för första gången på nio år, och det blev en annan känsla att se Auschwitz. Att man fick se hur det var där egentligen efter allt vi har pratat om det. Det är en viss skillnad att se än att höra och det var en nyttig upplevelse, fast det var den mest intressanta delen. Den roligaste delen var nog saltgruvan och att gå så långt ner under marken.

Det som jag kommer att komma ihåg bäst tror jag faktiskt är flodfärden eftersom man fick se vilket vackert land Polen är, och att min båt utklassade den andra båten i vem som skulle komma först fram, men det är väl inte så rättvist eftersom jag rodde ju båten ett tag.

Jag tycker att man ska agera på vad andra gör och inte bara låta någon/några trycka ner någon, eftersom allt litet kan bli stort. Man ska reagera och tänka på vad man själv gör, fast också se allt lidande. Alla bör sluta hata efter det som hände i Auschwitz, eller till och med allt det som hände under andra världskriget. Så om alla slutar hata och börja förstå vad som händer kanske världen blir bättre.

/Rasmus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar